שליח ולקוחה

המדריך השלם לבחירת חברת הפצה לעסק

רוצים להיות בטוחים שההזמנות של הלקוחות מגיעות אל יעדן באופן בטוח, מהיר ונוח? אתם צריכים חברת הפצה שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. אלה הדגשים שיעזרו לכם לבחור אותה

בתקופה שמאופיינת בריבוי רכישות מרחוק, הקנייה לא מסתיימת עם סליקת האשראי של הלקוח. למעשה, אחד מהשלבים החשובים ביותר הוא האחרון בתהליך – שלב ההפצה. גם אם הצרכן נהנה מהגלישה בחנות המקוונת שלכם, מצא בה מבחר פריטים ועשה הזמנה גדולה, אם החבילה הגיעה אליו באיחור או אם הוא התקשה לקבל את הסטטוס שלה, סיכוי סביר שהוא יחשוב פעמיים לפני ההזמנה הבאה.

חברת הפצה היא הגורם שיכול לעשות את כל ההבדל בין הזמנה שמסתיימת בחיוך לבין כזו שמלווה בעוגמת נפש. ולכן אם חשבתם שבחירת חברת הפצה היא פעולה טכנית שניתן לבצע במהירות, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. 

כיצד משליכה חברת הפצה על העסק שלכם?

אז נכון, ייתכן שתאמרו שחברת ההפצה איננה חלק מהעסק, ולכן היכולת שלה להשפיע עליו לשלילה היא לא גדולה. עם זאת, לתפיסת הלקוח האחריות על קבלת החבילה היא שלכם, וגם היחס שלו אל מערך ההפצה הוא כאל חלק מהעסק שלכם. מכאן, שכל טעות של חברת הפצה היא טעות שמשליכה על העסק מולו בוצעה העסקה.

אז איך בוחרים נכון?

תהליך הבחירה של חברת הפצה צריך להתייחס לפרמטרים הרלוונטיים עבור כל הצדדים. כלומר, יש לשים דגש הן על הסעיפים המשמעותיים עבורכם (כמו למשל העלות והניסיון של החברה), והן על הסעיפים החשובים ללקוחות (מהירות המשלוח, יכולת לעקוב אחר סטטוס ההזמנה וכדומה). בבואכם לבחור חברת הפצה, שימו דגש על האזורים בהם היא פועלת (כך שלא תפספסו לקוחות שגרים רחוק), סוג העסקים שהיא משרתת ואפשרויות השילוח המוצעות (האם אתם רוצים להציע גם שירות משלוחים אקספרס? האם תרצו שהלקוח יוכל לבחור בין משלוח הביתה לבין משלוח לנקודת חלוקה?)

מתן חשיבות לכל אחד מהסעיפים יאפשר לכם להציע ללקוחות שירות אופטימלי, יפחית טעויות ויגדיל את הסיכוי שהם יבחרו להזמין אצלכם פעם נוספת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן